måndag 11 februari 2019

Verso Day Cream

Nu har jag använt Verso Day Cream ett tag, Day Cream SPF15 är en krämigt återfuktande och skyddande dagcreme med kemiskt solfilter. 
Det som jag framförallt fastnade för, när jag skulle testa dagkrämen var att den innehåller Retinol 8, ett stabiliserat A-vitaminkomplex som är 8 gånger mer effektivt än traditionellt Retinol. Men också att jag vid några andra tillfällen har testat Versos produkter, och varit nöjd, se HÄRHÄR

Retinil aktiverar och stimulerar hudens egen kollagenproduktion och samtidigt som det ska motverkar hudens åldrande. 
Antioxidanter och vitamin B3 skyddar och bevarar lyster och fräschör. 
Enligt leverantören ska regelbunden användning ger ett yngre utseende, minskar uppkomsten av linjer och rynkor, ger en jämnare pigmentering samt ger ny lyster till en trött och glåmig hud. 
Innehåller två typer av gurkmejaextrakt som har antiinflammatoriska egenskaper och pigmentutjämnande effekt. 

Jag tycker att krämen går lätt in i huden och den ger lyster, ja rent av kanske lite för mycket lyster. Jag tycker mycket om krämer som ger en fin lyster, men det är en svår balansgång där, för det får absolut inte bli för mycket! Huden känns också återfuktad, mjuk och skön efter användningen. Men som sagt, kanske att lystern är lite för lystrig.

Den är inte billig utan du får hosta upp ca 850 kronor/50 ml.

Ha en fin måndagseftermiddag!

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...