torsdag 31 januari 2019

Detoxifying Grey Clay Sheet Mask från Swiss Clinic

Idag är en månad avklarad av mina tre inte gillar så värst mycket månader. Ja, för just januari, februari och mars tillhör verkligen inte mina favoriter. Det är inte bara mörkt och grått utan också oftast ruggigt kallt. Men idag firar jag att i alla fall 1/3 del är avklarad av perioden, samtidigt som jag provar mig igenom en ny ansiktsmask, perfekt tid för maskprovningar.

Nu har jag testat Detoxifying Grey Clay Sheet Mask från Swiss Clinic. 
En anti-age och detoxifierande mask berikad med peptider och Argereline som effektivt detoxar och mjukgör huden på djupet. 
Innehåller:
Terapeptid och tripeptid för att detoxa huden. 
Argereline och Matrixul för anti age. 
Lera för djuprengörande och återfuktande effekter

Masken är baserad på spansk medelhavslera, en lera som alltså är extra rik på mineraler och absorberar överskott av talg i huden samt rengör på djupet.
Masken är en sheet-mask, arkmask, tillverkad av en unik gasbinda så masken fäster fint och bekvämt samtidigt som den formar sig i ansiktet, helt utan kladd. 
Masken torkar på 15-20 minuter men låt den gärna sitta kvar uppemot 25 minuter för bästa effekt.
Efter att masken har verkat klart lyfter du av den, sköljer med ljummet vatten. Efter att jag torkat ansiktet känner jag en ren skön hud som verkligen fått en rengöring på djupet utan att lämna efter sig en uttorkad känsla. Nej bara en riktigt skön känsla av en återfuktad hud med en fin lyster. 
Pris 180 kronor/3-pack.

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...