fredag 14 december 2018

Nagelfin

Jag har nästan alltid nagellack, tycker att jag ser så mycket mera välvårdad ut med det. Då menar jag inte att det alltid behöver vara så mycket färg, även om jag just nu alltid har det, nej ett nästan helt ofärgat lack kan vara riktigt fint det med. Så, kontentan av det hela blir väl att jag tycker att välvårdade naglar är superviktigt till helhetsintrycket. Ja, ungefär som skorna, som också kan dra ner hela intrycket om de inte är fina och välvårdade.
Min nagellacksgarderob består av en liten samling med många olika färger och bäst gillar jag Mavalas små miniflaskor. Ja för stora flaskor hinner nästan alltid torka ihop lite innan jag använt upp hela flaskan. Tycker också att de små flaskorna ger utrymme till att köpa många färger.
Det eviga argumentet som nagellackstillverkarna har är ju att just deras lack sitter bäst. Själv har jag, efter att ha provat massor av märken genom åren, kommit fram till att alla sitter ungefär lika bra, eller dåligt tycker jag kanske är mera rätt.
Till Mavala igen, gillar som sagt deras små miniflaskor, som finns i många sköna färger. Men längst fram i ledet står ändå deras Minute Quick-Finish, ett genomskinligt överlack som gör så att lacket torkar under minuten. Utan det här lilla överlacket skulle i varje fall inte jag ha så fina naglar, bästa snabbtorkarlacket på marknaden enligt mig!

Önskar dig en fin fredag och en härlig 3:e advent, kram!




Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...