onsdag 19 december 2018

En ansiktsmask att vara nöjd med - Refining Peeling Mask från Gilda

Gildas Refining Peeling Mask är en trippelverkande djuprengörande peelingmask med enzympeeling, kornpeeling och lermask i ett. Hur bra låter inte det.
Jag måste erkänna att jag har väldigt lätt för att glömma masker och peeling om jag inte gör det hela till en rutin. Ja, genom att jag bestämmer en dag och tid då det ska göras. Nu har jag som rutin att varje lördagsmorgon, alt söndagsmorgon om jag inte hann på lördagen, lägga en mask, göra en peeling eller liknande, funkar bra för mig. För trotts att jag lätt glömmer utan strikta rutiner så tycker jag att det är superviktigt och min hud mår så bra av en mask/peeling, men det är det stressiga livet som lätt gör så veckorna bara rusar om jag inte lägger in fasta tider. Nog om det.
Men Gilda Refining Peeling Mask finns det också tid att tjäna, med tanke på att det är en trippelverkande produkt med den exfolierande masken som peelar och rengör på tre sätt: enzympeeling, kornpeeling och lermask. Peelingen som utlovar liv till trött och livlös hud, japp, känns inte det lockande.
De huvudsakliga ingredienserna i Gilda Refining Peeling Mask är kaolinlera, papayaenzym och korn av ricinvax. Kaolin, en vit naturlera som har absorberande och porsammandragande egenskaper. Papayaenzymet ger en peeling på kemisk väg och vaxkornen fungerar som en mekanisk peeling. Som ingrediens finns också bland annat aloe vera, ricinolja och allantoin (vallört) som ska verka lugnande, läkande och återfuktande.
Du kan användas produkten upp till tre gånger per vecka och den ska appliceras på väl rengjord hud. Masken passar alla hudtyper, men sättet den ska appliceras varierar för olika hudtyper. Vid känslig hud ska produkten verka 2-5 minuter utan att masseras in. Vid normal/torr/blandad hud ska produkten masseras in med små cirkulerande rörelser och verka 3-5 minuter. Vid fet hud ska produkten masseras in med små cirkulerande rörelser och verka 5-10 minuter. Avslutningsvis sköljs produkten av med ljummet vatten. 
Jag som har lite känslig hud, men inte jättekänslig, brukar massera in produkten lite lätt innan jag låter den sitta på i ca 5 minuter. Doften är mild och kornen känns ganska snälla mot huden. Som alltid vad det gäller lermasker är den lite svår att skölja bort, krävs många händer fulla med vatten. 
Resultatet då, huden blir verkligen superlen och den känns inte torr eller stramar efter användningen, vilket många lermasker kan göra för mig. Nej, huden känns både återfuktad och djuprengjord och jag är riktigt nöjd med den här masken och ger tuppen upp! Priset är 399 kronor / 50 ml.

Trevlig onsdag!

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...