onsdag 26 april 2017

Repair+ Cream från Plantscience

Plantscience är ett nytt märke på den svenska marknaden, även fast märket är svenskt har det tidigare bar sålt och marknadsförts utomlands. Företaget grundades 2015 av Anna Söderberg Hagström som tillsammans med ett team forskare och kemister från ett europas främsta laboratorium utvecklat resultatinriktade produkter.

Plantscience är en bioteknisk hudvårdsserie baserad på välgörande, aktiva växtextrakt med dokumenterad effekt. Fria från cykliska silikoner samt ingredienser med animaliskt ursprung. De är också dermatologiskt testade och passar alla hudtyper.

Anna Söderberg Hagström VD på Plantscience säger: "Vår vision är att göra resultatinriktade hudvårdsprodukter med flera unika och aktiva extrakt från naturen, helt fria från allergener och onödig utfyllnad. Vi väljer alltid luft och ljustäta förpackningar för att eliminera bakterietillväxt och för att extrakter inte ska förstöras"

Jag har testar deras Repair+ Cream, som är en reparerande dag-/nattkräm med Phyto Soja Placenta som effektivt ger en "lift-effekt", samt mjukhet i huden tack vare havreectrakt (OSILIFT)
Stimulerar kollagenproduktionen och cellulär metabolism samt stärker lipidbarriären i huden. Formulan är berikad med vitamin F (essentiell fettsyra) som skyddar och reparerar känslig hud. Vitamin F hjälper även huden att återuppbygga och behålla sin naturliga balans och struktur.

Jag tycker att den är superskön på huden, känns "nyttig" hur jag nu ska förklara vad jag menar med det!? :) Men den känns skön och går lätt in i huden utan att lämna någon kladdig hinna efter sig, härlig het enkelt. Min hud trivas utmärkt med den, ser frisk, fräsch och sund ut.
Om jag ska nämna något minus, så är det priset, 899 kronor / 50 ml.

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...