onsdag 29 oktober 2014

Boots No7 Beautiful Skin Quick Thinking Wipws

Jag har varit ute och rest och passade då på att testa rengöringsservetterna Boots No7 Beautiful Skin Quick Thinking Wipes. Rengöringsservetter är ju perfekta att ha med på just resor kan jag tycka för att slippa släpa med allt från ansiktsrengöring, ögonrengöring till ansiktsvatten. De här servetterna avlägsnade verkligen all make-up från foundation till mascara, ska till och med klara av vattenfast mascara, men det använder inte jag så det kan jag inte intyga. De innehåller pro-vitamin B5 för återfuktning och trollhassel samt fänkål för rengöring av porerna. Jag kan ibland tycka att rengöringsservetter inte riktigt gör sitt jobb, ja att huden inte känns riktigt rengjord efter användandet av servetten . Jag kan även tycka att jag behöver använda både tre och fyra servetter innan ansiktet känns rent. Men inte med de här, utan huden blev både ren, kändes smidig och fräsch efter tvätt med en servett.
Tummen upp!
Passar alla hudtyper. Hypoallergisk. Parfymfri. 79 kronor/30 servetter.


Foto: Annette Eriksson, annettesbeautybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...