onsdag 2 januari 2019

MASQ+ Bubble & Cleansing Foam


MASQ+ Bubble & Cleansing Foam är en minst sagt bubblande ansiktsmask med en djuprengörande och som sagt en skummande effekt som gör huden ren, fräsch och återfuktad. Jag kan ibland tycka att bubblande masker kittlar rejält och därmed känns lite obehagliga. Men tack vare att det är en sheet mask, arkmask, slipper man just det här kittlandet, bra. 

MASQ+ är alltså en skräddarsydd cellulosa sheet mask som innehåller 25ml serum. 
MASQ+ är anpassade efter nordiskt klimat. Även formen på masken är anpassad efter nordisk design, kan låta lite märkligt  kanske, men jag har testat asiatiska sheet masker och då blivit påmind om att vi har lite olika ansiktsformer.

Du använder masken genom att rengör ansiktet och torka det lätt. Lägg sen masken över ansiktet och låt verka ca 5-15 min. Fina bubblor/skum bildas över hela masken och massera då försiktigt huden med skummet. Ta sen av masken och tvätta bort kvarvarande skum med ljummet vatten. Avsluta med din ansiktskräm.

Resultatet blir en skönt återfuktad och ren hud, en mask som jag gärna använder igen.

Priset för en mask är 69 kronor. Ett pris som känns överkomligt, men blir väl ganska dyrt i längden, 10 masker blir ju 690 kronor och det är väl i det övre prisläget för en större förpackning av en mask. Ja allt beror ju på hur man räknar. För det vet vi ju, att ansiktsmasker måste läggas relativt ofta för ett bra resultat. 

Trevlig onsdag!


Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...