onsdag 15 november 2017

Lacktest - Lacqua

Jag har testat ett nytt nagellack, Lacqua. Det är ett luktfritt termologiskt nagellack, vilket innebär att den skapar ett unikt skydd för varje nageltyp. Formulan är fuktighetsbevarande och stärkande. Lacket aktiveras av värme vilket innebär att lacket torkar fort, ca.3 minuter, och ja, jag tycker nog att lacket torkade lite snabbare än vanliga lack. Men å andra sidan så brukar jag alltid använda Mavalas Minute Quick Finish, bästa snabbtorkande överlacket enligt mig, så jag brukar inte ha problem med torktiden så att säga. 

Du börjar med att fila lite lätt över nageln, för att få bort fettet som alltid finns på våra naglar, sen lägger du på underlacket, sen 2 lager lack innan överlacket. 

Men det absolut största pluset med lacket tycker jag är att, inga borttagningsmedel behövs utan man helt enkelt drar av lacket från nageln, lätt och smidigt! 

Lacken finns i 39 olika färger samt över- och underlack. 
Ca 129 kronor, finns hos Åhléns samt utvalda nagelsalonger.

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...