måndag 20 november 2017

Kolsvart

Jag har testat Face Mask Black från Maria Åkerberg, nya aktiva kolmask. 
Det är en ansiktsmask med just aktivt kol för hud som behöver en riktig djuprengöring. 
Face Mask Black är en rengörande ansiktsmask som passar utmärkt när huden behöver renas eller känns stressad och obalanserad. Aktivt kol och Jojobaolja gör produkten vitaliserande och mjukgörande; perfekt för trött hud. 
Aktivt kol har tidigare använts för att rena vatten och behandla förgiftning, tack vare sin förmåga att dra till sig gifter och orenheter. 
Det aktiva kolet renar tilltäppta porer och minimerar dem varsamt. Kolet ska fungerar lite som en magnet som drar till sig döda hudceller, orenheter, miljöföroreningar och överflödigt talg från huden, samtidigt som det lugnar och ger lyster. 

Och vad tycker jag. Ja att den är becksvart ser du på min bild :) Efter användningen så känns huden mjuk och skön. Först så tänkte jag att jag skulle tycka att min hud skulle kännas uttorkande, med tanke på den djuprengörande egenskapen, men absolut inte. Utan som sagt huden kändes riktigt skön efter användningen.
Jag kan tycka att du ska ställa dig i duschen när du ska ta av masken, för den kan ge fläckar på textilier och det svarta försvinner lättare med en rejäl vattendusch.
Bra och rengörande mask, perfekt för hemmakuren.

Face Mask Black, 50 ml, ca pris 249 kronor.

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...