torsdag 24 mars 2016

Heat Deluxe Arganoil från Exit

Jag har ibland i lite olja i mitt hår, och då brukar jag använda Maroccanoil Light. Men det finns ju ganska många märken med oljor på marknaden och jag har tidigare testat några andra, som jag inte varit så nöjd med. Jag har ju massor av hårstrån men de är tunna och fina så tyngre produkter gör sig absolut inte i mitt hår.
Men för en tid sen fick jag en provflaska ifrån Exit med deras Heat Deluxe Arganoil. 
Exit Heat Deluxe Arganoil är en olja för alla hårtyper, som jag tycker absorberas snabbt in i håret utan att lämna rester eller fett efter sig, men som med alla oljor i håret behövs det ytterst lite, annars blir det en oljig historia. 
Exit Heat Deluxe Arganoil ger också håret ett UV- och värmeskydd upp till hela 200°C, vilket är toppen. 
Jag tycker som sagt att oljan går bra in i håret, jag får lätt bort min frissighet och får istället fint fram mina lockar bara genom några droppar i hårets toppar när det är tortt. Doften är ok. Pris 275 kronor / 100 ml.
Gillar du Exits produkter eller gärna vill prova något från dem så såg jag att de har en kampanj på schampo Arganoil + balsam Arganoil just nu se HÄR.

Hoppas ni får en riktigt fin och glad påsk!

Foto: Annette Eriksson, annettesbeautybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...