fredag 1 april 2016

Rapsodine för kroppen

Sponsrat inlägg - Rapsodine Duschkräm, Bodylotion och Fuktighetskräm

Jag har tidigare provat Rapsodines Duscholja, och den gillade jag verkligen. Så När jag fick möjligheten att även prova på deras Duschkräm, Bodylotion och Fuktighetskräm tackade jag inte nej. Och nu har jag alltså provat på dessa tre produkter. Jag tycker att alla tre är helt ok, men inget utöver det vanliga. Tycker inte att de gör min hud extra mjuk och skön som t ex oljan gjorde, nej helt enkelt ganska intetsägande, utan att för den skull vara dåliga på något sett. Jag provade de parfymerade produkterna, finns oparfymerade också, och doften är ok. Om vi ska prata utseende också, så är det inga förpackningar som höjer badrummet om jag säger så.

Det absolut bästa med produkterna kan jag tycka är att Rapsodine är ett företag som strävar efter att skapa hudvårdsprodukter som bevarar den naturliga balansen hos både människan och i miljö. De använda vegetabiliska och så långt det är möjligt även ekologiska råvaror. Deras oljor är alltid kallpressade, som lättare tas upp av huden och också tillför näringsämnen i form av vitaminer, mineraler och hälsosamma fettsyror.  
Det är ett familjeföretag baserat i Mariestad, där också hela sortiment tillverkas i egen fabrik.  
Foto: Annette Eriksson, annettesbeautybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...