måndag 29 juni 2015

Rapsodine Duscholja

Sponsrat inlägg

Jag vet inte vad ni tycker om duscholjor, själv så har jag provat en del genom åren och tycker att de varit hyfsat bra. Ja hyfsat måste väl vara rätt ord, för jag har aldrig fastnat så pass mycket att jag fortsatt efter att flaskan tagit slut. Varför vet jag faktiskt inte, kanske för att jag tycker att det känns skönare med någon väldoftande duschkräm istället.

Nu har jag haft möjligheten att testa Rapsodines Duscholja, en duscholja tillverkad på 50% svensk rapsolja som har en mjukgörande egenskap på huden, och den är helt fri från vatten och konserverigsmedel. Den används som en vanlig duschkräm och mjukgör och återfuktar huden redan i duschen, topp! Jag tycker att den kändes "lagom" fet och skön på huden samtidigt som den gav från sig lite mera skum mot vad jag tycker att många andra duscholjor gör. Fick lite mera duschkräms känsla, vilket jag gillar. Huden kändes också skönt mjuk och återfuktad efter duschen och handdukstorkningen. Doften ok, men ingen lyxig känsla på vare sig doften eller förpackningen, ganska mediokra. Pris 105 kronor /250ml

Känner du inte till Rapsodine sen tidigare så är de ett företag som strävar efter att skapa hudvårdsprodukter som bevarar den naturliga balansen hos både människan och i miljö. De använda vegetabiliska och så långt det är möjligt även ekologiska råvaror. Deras oljor är alltid kallpressade, som lättare tas upp av huden och också tillför näringsämnen i form av vitaminer, mineraler och hälsosamma fettsyror.  
Det är ett familjeföretag baserat i Mariestad, där också hela sortiment tillverkas i egen fabrik.  


Foto: Annette Eriksson, annettesbeutybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...