tisdag 9 juni 2015

Paula´s Choice

Sponsrat inlägg

Här om veckan var jag på en pressvisningen där Paula Begoun promotade sina egna produkter Paula´s Choice. Paula själv, en minst sagt karismatisk person, som skrivit ett 30-tal böcker i ämnet hud och skönhet och har erfarenhet av egen "jobbig" hud. Idag har hon passerat 60 och hon var helt öppen och ärlig med att hennes hud inte bara ser ut som den gör med hjälp av krämer, utan också med hjälp av kniven! På senare tid har hon nära samarbete med kemister som utvecklat hennes egna serier.
Hon pratar varmt om solskydd, hon lägger solskydd i alla sina dagprodukter och menar att SPF 30 är ett måste om du vill behålla huden fin och minimera solskador livet ut. SPF tillsammans med retinol, som hon hänvisar till massor av studier som visar på att att det är ett ämne som hjälper huden till välmående.
Hon har heller inget emot parabener utan tycker istället att man borde vara mer rädd för lavendelolja och öppna burkar där innehållet oxiderar direkt när burken öppnas. Vad det gäller parabener är branschen delad och det har lett till att Paula, till 95%, tagit bort parabenerna ur sina produkter, för att tillgodose konsumenternas krav. Ja , det är inte lätt att veta vad som är rätt och fel kan jag tycka, här är en del är förespråkare för det ena ämnet medan andra förkastar ämnet helt. Här får man använda sunda förnuftet och skapa sig en egen uppfattning helt enkelt. Som med silikoner t ex. då Paula säger - Vad skulle det vara för farligt med det? Här har jag min klara åsikt, nej till silikoner för min del! Anledningen är att min hud reagerar direkt på just silikoner. Det tar inte mer än ett dygn, efter att jag har använt en produkt med silikoner, innan jag får plitor och finnar! Så nej tack till silikoner säger jag! Eftersom Paula´s Choice produkter har en hel del produkter med silikoner så har jag provar dem med försiktighet, och de jag testat med silikoner gav, så klart, mig utslag direkt. Men är du inte lika känslig som jag så tycker jag att du ska testa någon produkt, för förutom silikonerna tycker jag att det finns produkter med bra ämnen och de är riktigt sköna, och inte minst, har bra priser. Du hittar produkterna hos Skincity där du också kan läsa mer om alla produkterna.


Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...