måndag 17 mars 2014

Ny Foundation från Maria Åkerberg

I förra veckan var jag på en pressfrukost för Maria Åkerberg Deepskin Organics ute på  Nacka Strandmässan där Hud och Kosmetikmässan hölls. En pressfrukost med presentation av Maria Åkerbergs produktnyheter. 
Jag kommer att berätta om dem framöver och så fort jag hunnit testa produkterna. Maria Åkerberg som förövrigt är ett företag som månar om vår miljö. Dom har inga onödiga extra ytterförpackningar på sina produkter och dom är också det första företaget i Sverige som använder sig av bioplastförpackningar, där plasten i flaskorna kommer från sockerrör, så mycket bättre för naturen.
Först ut för test blir den nya Foundation – i nyanser Cold, Natural & Warm. Kombinationen av kallpressade oljor ger de här foundations fuktbindande egenskaper. Verkar utjämnande och utslätande. Nyansen Cold passar bäst en kall, ljus hudton och dämpar även rodnader. Nyansen Natural passar de flesta och anpassar sig efter hudtonen. Nyansen Warm passar den olivfärgade huden bäst. Samtliga nyanser har en matt finish, halv-heltäckande. Innehåller titandioxid som verkar skyddande för huden. 
Nu har jag testat den i nyansen Natural ett par dagar och mitt allra första intryck var att den skulle bli heltäckande tack vare konsistensen som är betydligt kraftigare och tjockare än vad mina foundation brukar vara. Men om jag bara lägger på lite och får in den ordentligt så blir den halvtäckande på min hud. Och den blir också väldigt fin på, matt men ändå med fin lyster. Vet ni, jag tror att det här kommer att bli en ny foundationfavorit. 
Pris: 250 SEK , 30ml.
Foto: Annette Eriksson, Annettesbeautybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...