måndag 24 mars 2014

Face Mask More - Maria Åkerberg

Som jag berättat tidigare så har/ska jag testat några produkter från svenska Maria Åkerberg. Maria Åkerberg som enbart arbetar med naturliga råvaror och även har ett riktigt bra tänk hela vägen ut till förpackningen.
Den här gången har jag  testat Face Mask More.
Face Mask More är en lugnande ansiktsmask och förebyggande mot rynkor med en mild och fin doft från de eteriska oljorna Neroli och Olibanum. Med extrakt från persiskt silkesträd och olja från havtorn har den både uppstramande, utslätande, fuktighetsgivande och lugnande egenskaper som passar alla hudtyper. 
Applicera masken på rengjord hud 2 gånger/vecka, och låt den verka i 10 minuter innan du skölj bort den med vatten. Eller gör en liten kurbehandling genom att appliceras på kvällen och låt masken sitta kvar över natten. Masken har en mjuk men fyllig konsistens som lägger sig skönt på ansiktet och känns skön hela tiden den ligger på, inga jobbiga stickningar eller kliningar alltså. Efter att jag sköljer bort masken känns ansiktet skönt återfuktat och behagligt. Och till utseendet blir huden riktigt fin, ser så där rent frisk, sund och perfekt ut. Roligt att jag tydligen hittat ett, för mig, nytt märke som verkligen levererar riktigt bra produkter. Tummen upp.
Masken ligger i plastflaska med pumpdosering, 50ml, ca 395 kronor. 
Foto: Annette Eriksson, Annettesbeautybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...