onsdag 7 december 2016

Höj på bryna

Ögonbryn har de flesta, en del stora, mörka och buskiga andra små, ljusa och finstämda. Hur de än ser ut så är det en av ansiktets viktigaste attiraljer, ja, om man nu ser till utseendet.
Med hjälp av ögonbrynen kan du verkligen rama in dina ögon och med fint formade bryn behövs det nästan ingen make-up kan jag tycka. Viktigt område alltså, om vi pratar utseende.

Härom veckan var jag på en pressvisning och lanseringen av varumärket Rapide Cosmetics, ett märke som helt ägnar sig åt ögonbrynen. Det är skönhetskedjan Rapid for Brows som står bakom märket. Rapide for Brows är skönhetskedjan som sedan 2013 erbjuder snabba och professionella behandlingar för fransar och bryn på centrala platser runt om i Sverige.

Serien Rapide Cosmetics består av totalt 30 artiklar, så som ögonbrynspennor och skuggor i flera färger, geler och verktyg i form av penslar, sax, pincett och rengöringsskum. Allt för att du enkelt ska kunna forma dina bryn och få en fin inramning av ansiktet. Jag är utrustad med både mörka och fina bryn, men plockas behövs de absolut emellanåt. Plockningen har jag inga problem med, men ibland vill jag göra dem lite extra fina, och försöker måla dem lite extra. Brukar gå så där :) Men nu fick jag några produkter från Rapide Cosmetics, bl a några lättarbetade pennor, och se då gick det lite lättare. Även Om jag nog ska öva lite till, innan det sitter helt.

Du hittar produkterna i Rapides frans- och brynbarer och i deras webbshop.






Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...