fredag 26 februari 2016

Välformade bryn

Det där med välformade bryn och bryn som har en mjuk fin passande färg till huden, det tycker jag är något att tänka på. Har du t ex testat att pudra dina ögonbryn ljusa, om du har mörka, så vet du vad jag menar. Finns inget som kan förändra ett ansiktsuttryck som det. Eller för den delen att göra bryna alldeles för mörka, ja då ser man sjutton ut som en elak och grym person på ett kick.
Jag är utrustade med både bra färg och ganska täta och välformade bryn, men jag ser alltid till att forma dem lite extra snyggt genom plockning och ett och annat strå kan få ett klipp, och nu försöker jag också forma till dem till perfektion genom lite extra snygg färg. 
Det är inte lätt kan jag säga, men som med allt, övning ger färdighet! Varför denna övning av fixning av bryna? Jo, för jag var före en tid sen på en workshop med Anastasia Beverly Hill, ett företag med massor av snygga brynfärger och andra hjälpmedel för att få till snygga bryn. Så vill du också ge dig på att fixa till bryna, och få en fin inramning av ögonen och ansiktet, då ska du absolut titta på Anastasias produkter. Och kom ihåg, övning ger färdighet!

Trevlig helg!

Foto: Annette Eriksson, annettesbeautybox



Foto: Julia Jane Persson

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...