onsdag 17 februari 2016

Peeling

För ett par veckor berättade jag att jag fått ett helt litet kit med peeling och masker från Maria Åkerberg, se HÄR. Och vid det tillfället hade jag testat Papaya Peeling, som jag var/är supernöjd med, passade mig perfekt.
Nu har turen kommit till ansiktspeelingen AHA & Jojoba. Det här är en peeling som passar alla hudtyper men ska också motverka pormaskar och förebygga acne, två problem som lyser med sin frånvaro hos mig. Mjölksyran i peelingen ska också hindra klumpbildning av Melamin i huden och har en blekande effekt på bruna fläckar, inga större problem hos mig heller, så kanske att jag inte riktigt är den tänkta användaren. Men jag ville ändå testa den för att göra lite mer rent på djupet tänkte jag. Och visst den gjorde rent och fint, huden kändes mjuk och ren efter användandet, men jag saknade den där riktigt mjuka sköna känslan som Papaya Peeling lämnade efter sig, så, jag håller fortfarande på den som min favorit.
Papaya Peeling 165 kronor/100 ml

Foto: Annette Eriksson, Annettesbeautybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...