fredag 27 november 2015

Bra hudkräm - Cetaphil Moisturizing Lotion

Jag är en stor konsument av hudkräm och skulle aldrig hoppa över att smörja in min kropp efter varje dusch. Och jag som tränar en hel del kan duscha inte bara en gång om dagen utan ibland blir det två. Vad det gäller hudkrämer så har jag testat det mesta på marknaden, så när nyheter dyker upp missar jag sällan att prova den. 
Som nu, nu har jag under en tid testat Cetaphil Moisturizing Lotion. Cetaphil Moisturizing Lotion är en oparfymerad och mild lotion som innehåller en blandning av effektiva fuktgivare som gör huden mjuk och smidig. Den ska bidrar till att bevara fukten i huden och innehåller ämnen som ska skyddar och hjälper huden att bevara sin naturliga skyddsbarriär. Täpper inte till porerna och låter huden andas. Innehåller panthenol och glycerin.

Jag tycker att den är superskön, den går lätt in i huden och min hud känns väldigt skön och återfuktad efter den här tiden som jag använt krämen. 
En annan sak som jag tänkte på är att krämen, som är parfymfri, nästan inte doftade något. Toppen, för i vanliga fall så brukar jag tycka att parfymfria krämer brukar lukta konstgjort och inte alls tilltala mig, men i det här fallet funkade det bra.
Stort plus är också den stora pumpflaska, 500 ml, och det bra priset 129 kronor. Jag köpte min lotion på Apoteket, men finns även på andra apotekskedjor. 

Cetaphil har en hel del andra produkter också, de står nu på tur hos mig att prova.

Foto: Annette Eriksson, annettesbeautybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...