tisdag 18 juni 2013

Sommarfräsch hud

För några veckor sen berättade jag om mitt knep till att få ett solkysst ansikte, se här. Nu tänkte jag avslöja hur jag får en lika sommarfräsch kropp. Jag använder så klart Brun Utan Sol, ja innan solens strålar träffat min hud alltför mycket så känns det både skönt och fint att slippa visa upp mina vita spiror och vita armar.
Nu har jag testat två olika, båda med finfina resultat.
Dels så har jag provat Flash Bronzer Natural Tan från Lancôme. En brunfärgad BUS, bra så jag ser var jag lagt krämen och ser så att jag strukit ut den ordentligt. Den ger en fin färg som inte är så mörk på min hud, som inte tillhör den jättevita sorten. Formulan  är berikad med fuktighetsgivande beståndsdelar och E-vitami. Pris 325 kronor.
Sen så har jag provat Tinted Self Tan Gel Dark från Vita Liberata. Också en brunfärgad kräm, som jag la på med en speciell vante/handske också från Vita Liberata. En något mörkare färg, men finns även som medium, som gav en fin gyllenbrun ton till min hud. Men här gällde det att vara snabb som blixten, färgen bet sig fast väldigt fort. Ogiftig och organisk, fritt från parabener, parfym och alkohol. 80% organiska extrakt som är vänliga mot huden, bra! Pris 295 kronor.
Två BUS som jag kan rekommendera om du är på jakt efter en snygg bränna!
Smarta råd när du använder BUS: Gör en peeling innan du lägger på BUS. "Dra ut” produkten över hela kroppen, men var försiktig med armbågar, fötter knän och händer där det finns fina rynkor för krämen att krypa ner i och ge alldeles för mycket färg. Och du, glöm inte att tvätta händerna ordentligt efteråt!



Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...