torsdag 29 november 2012

Test - Capture Totale Sérum de Teint

Har testat Diors Capture Total Sérum de Teint som är en foundation och ett serum i ett, och tänkt för en något äldre hy och ska ge lyster, jämnhet och korrigera ålderstecken. Först så kan jag säga att jag inte är så där jätteförtjust i foundation med serum eller hudvård. Det beror på att jag före foundation använder både serum och andra hudvårdande produkter som jag noga har valt och betalat dyra pengar för, ja då känns det ju ganska onödigt med serum även i min foundation...kaka på kaka liksom.
Det är solskydd SPF 15 i krämen, jättebra! Den går lätt att lägga på, jag använder fingrarna, och det blir ett jämt och halvtäckande resultat, men jag kan tycka att resultatet blir aningen lite torrt/pudrigt. Sen så till det som verkligen drar ner betyget.... den sitter dåligt, på eftermiddagen behövs det absolut bättras på. Och priset på ca 875 kronor, dyrt!..ett resultat som leverantören skyller på serumet eller andra hudvårdande produkter i krämerna, ja ni ser, ett bra sätt för dem att höja priset...men vill vi konsumenter ha det?. Så mitt betyg blir inte mer än **+, inte min favorit alltså!



Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...