måndag 27 mars 2017

Rädda huden från för tidigt åldrande

Ja vem vill inte rädda huden från för tidigt åldrande. Jag hade säkert kunna tänka lite mera på just den här biten när jag var yngre. Ja inte för att jag har speciellt åldrad hud för min ålder, det tackar jag mina goda gener för, men vem vet, utan så mycket solande, utan solkräm, när jag var yngre så hade huden kanske varit ännu finare :) Men jag vet också, och ser, att många har solskadad hud, så därför ger jag gärna råd om att förhindra det hela.
Om jag var dålig med smörjandet när jag var yngre så tar jag igen det idag, och solar sällan ansiktet mer än max 20 minuter eller så. Jag har idag också alltid en bra solkräm när jag solar, en anti-age solkräm.
Nu när våren är här, och solens strålar är tuffa mot vår hud är det hög tid att att välja en ny att testa tycker jag, ja det finns ju inte bara en att välja på direkt. 
Nu har jag börjat på att använda Cicamed, Spf Protection Boost. En effektiv och närande anti-age kräm som tillför UV-skydd till min dagliga fuktgivare. 
Formuleringen med trippel anti-ageeffekt ger ett optimalt skydd för ansikte och dekolletage, ja glöm inte dekolletaget! 
Sammansättningen av bredspektrigt filter ger ett effektivt skydd mot både UVA- och UVB-strålar. Den är också formulerad med vitamin E och en exklusiv peptid som förstärker hudens försvar mot förtida åldrande samt skyddar mot fria radikaler.
Jag använder den tillsammans med min dagliga fuktkräm, genom att blanda en lika stor mängd booster som fruktkräm. Men när jag kommer att befinna mig på någon skön strand eller så framåt sommaren så kommer jag istället enbart att använda Spf Protection Booster i ansiktet, för att uppnå maximalt skydd helt enkelt. Den går fint in i huden och doftar gott
Passar alla hudtyper och priset är 479 kronor/50ml

Ha det fint i solen, men var rädd om dig och sola försiktigt!








Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...