fredag 24 februari 2017

Ögonbas

Jag tänkte prata ögonbas, ja, hur jag går tillväga för att få en fin och naturlig ögonbas. 
Så gott som varje gång jag makar mig så lägger jag först en bas på ögonlocket. Dels för att få en så jämn och fin yta som möjligt och dels för att make-upen ska sitta bra.

Min rutin är följande:
Föst så lägger jag ett tunt lager av Laura Merciers Eye Basic. En perfekt grund för ögonlocket på samma sätt som en primer är en perfekt grund för makeup till ansiktet. Döljer eventuella missfärgningar och ojämnheter på ögonlocket och skapar en perfekt bas. Hjälper också ögonmakeupen att sitta jättebra under hela dagen. Jag använder färgen Linen, passar mig perfekt, men du väljer så klart den som passar dig bäst.
Om jag vill ha en naturlig "osminkad" look så använder jag bara den, men oftast så lägger jag en ljusbeige ögonskugga, Brule från MAC, över. Innan jag sen lägger på mascara, för att sen ibland avsluta med en mörkgrå eyeliner, som jag tycker öppnar upp ögat fint. Klar för dagen! 


Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...