torsdag 10 november 2016

Sköna fötter

Det är inte bra händerna som kan krisa och behöva extra omsorg så här års, som jag skrev om HÄR. Nej även fötterna kan behöva smörjas och tas om hand lite extra just nu, i alla fall mina.
Så varje kväll, eller morgon om jag missade kvällen innan, får mina fötter lite extra omvårdnad just nu.
Krämen som jag använder nu är Maria Åkerbergs Foot Balm. En skön skyddande balm som motverkar torr hud. Doftar gott och innehåller bivax, olivolja, rapsolja, jojobaolja och geranium mm, som är speciellt bra mot torra hälar, det partiet som blir torrast på mina fötter.
Du smörjer in fötterna minst en gång/dag, värm gärna Foot Balm mellan handflatorna så blir den lite lättare att applicera. Eftersom den inte innehåller något vatten så behövs ingen spatel.
Glada fötter, ja tack!
Pris ca 140 kronor/50 ml



Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...