måndag 25 januari 2016

Puffy Eye Gel, Beauté Pacifique

Jag har fått en ögonkräm från Beauté Pacifique som jag nu provat. Puffy Eye Gel, Beauté Pacifique, , en för mig, ny ögonkräm. Det är en ganska lätt ögongel som ska strama upp huden och minska påsig hy under ögonen.
Jag har egentligen inte så stora problem med just påsighet under ögonen, förutom om jag ätit fel och samlat på mig vatten i kroppen t ex. Ja, jag kan verkligen se vad kosten gör med alltifrån huden, ögonen och välmåendet. Och ibland så slarvar jag med kosten och får i mig sånt som inte är så, vare sig nyttigt eller bra för mig, och vips så får jag äta upp det. 

Puffy Eye Gel, Beauté Pacifique är en otroligt dryg gel, som är riktigt skön att lägga runt ögat. Den känns verkligen mättande för huden. Den innehåller aktiva ämnen som ska organiserar kollagen- och elastinfibrerna till en stramare struktur. Samt ska hjälpa underhuden att undvika vätskeansamlingar och ge en uppstramning och slätare hy under ögonen. 

Passar alla mogna hudtyper, pris ca 445 kronor/ 15ml.

Foto Annette Eriksson, Annettesbeautybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...