tisdag 29 september 2015

Torrt, torrt...jättetorrt hår

Sponsrat inlägg

Ja jisses vad mitt hår är både solblekt och TORRT just nu, vet inte riktigt vad jag ska göra med det. Någon som har någon dunder kur på lut?
Jag försöker i alla fall med både det ena och andra, och just nu har jag i Amikas Curl Defining Cream. Ja, jag har ju massor av lockiga fiiina hårstrån, så jag tänkte att mina små lockar skulle må bra av krämen som är framtagen för just lockigt hår. Det är en återfuktande leave-in produkt som ska separera lockarna och ge dem lite stuns. Innehåller också världens mest näringsrika bär, havtorn och arganolja, låter ju lovande. Det är också naturligt färgbevarande och kan appliceras i både fuktigt och torrt hår.
Jag har testat det i mitt hår både när det varit fuktigt och torrt, och jag tycker att det fungerar bäst för mig när håret är fuktigt. När jag har i det i torrt hår så blir det alldeles för tungt och "fett" i mitt hår. När produkten är i mitt hår så känns det värsta riset borta, härligt. Så jag fortsätter ett tag till innan stora saxen får gå fram över håret. Ja, ingen dunderkur alltså, trotts "världens" mest näringsrika bär. Men å andra sidan så, tyvärr, så tror jag inte att det finns några kurer som kan rädda ett hår som har fått torra toppar, ja, förutom saxen!

Foto: Annette Eriksson, Annettsbeautybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...