måndag 21 september 2015

Test - Lumene Nude Perfection Glow Foundation

Sponsrat inlägg

I vintras testade jag tre olika foundations från Lumene, se HÄR och HÄR. Tre olika foundation som alla föll mig riktigt, och överraskande, bra i smak. Nu har jag fått möjligheten att även prova på deras nykomling Lumene Nude Perfection Glow Foundation. Som den presenteras, en lystergivande och återfuktande foundation med en innovativ 3D-fuktgivande teknologi, hmmm, låter kanske lite svårt, men bra! :) Med förklaras så här, 3D återfuktande teknologi - hyaluronsyra, alginat och pullulan.
Ny, unik förening av hyaluronsyra, alginat och pullulan (naturlig polymer) bildar ett molekylnät på huden. Detta mikronät är fullt av återfuktande ingredienser som frigörs stegvis ända till kärnan av överhudens hornlager.
Den finns i 5 nyanser, är utan parabener, innehåller SPF 15. Täckbarheten på den ganska krämiga foundation är lätt, ja den täcker väldigt lite. Kan tycka att den är en bra övergång från sommaren, och kanske helt utan foundation, till om några månader då man kanske vill ha en lite mera täckande. Den känns fuktgivande på huden, men som sagt den ger enligt mig varken sammetsfinish eller andra finlirande egenskaper som en mera täckande kräm gör. En hyfsat bra vardagskräm så här mellan sommar och höst/vinter kan jag tycka.
Pris 169 kronor/ 30 ml

Foto: Annette Eriksson, Annettesbeutybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...