fredag 7 november 2014

Sköna fötter med Foot Cream från Maria Åkerberg

När jag ändå var i farten och provade Maria Åkerbergs handkräm, se HÄR, så passade jag även på att prova deras fotkräm.
Jag tror att jag nämnt det förut, men kan upprepas, jag gillar inte torra och ovårdade fötter! Nu stöter jag ju inte på problemet med trista fötter lika ofta på vintern som på sommaren. Ja nu menar jag inte att jag själv brukar ha problem, för jag smörjer in fossingarna vinter som sommar, nej nu menar jag mina medmänniskor. För finns det något mer frånstötande än att hamna bakom en person i rulltrappan t ex, en person med spruckna ovårdade fötter instuckna i flip flop/sandaler, hua!
Ja som ni förstår så smörjer jag fötterna väl. Och nu har jag alltså testat Maria Åkerbergs Foot Cream, en mjukgörande skön kräm som går snabbt in i huden och passar både varma och kalla fötter.
Jag brukar smörja in fötterna lite varje till varannan dag efter duschen, för med en regelbunden användning slipper jag komma i närheten av både förhårdnader och sprickor på fötterna.
Som alla Maria Åkerbergs produkter är krämen ekologisk och utan mineraloljor och syntetiska oljor!...det gillar jag!
Pris 129 kronor/100ml.

Trevlig helg kära ni!

Foto: Annette Eriksson, annettesbeautybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...