tisdag 10 december 2013

Test - ansiktsvatten

Just nu testar jag Botanics cleansing toner All Bright ett ansiktsvatten med extrakt av hibiscus som innehåller naturlig AHA och ska miltexfoliera huden, och serien är tänkt att mjukgöra, ge näring och naturlig lyster till huden året om. Botanics huvudsakliga mottot är att skapa hudvårdsprodukter genom att kombinera det bästa från vetenskap och natur. Botanics-serierna är därför fullmatade med naturliga, effektiva ingredienser som är tänkt att skydda och förbättra vår hud. Samtliga produktserier är också fria från mineraloljor, parabener, sulfater, paraffinvaxer, och är heller inte animaliskt testade.
Ett skönt ansiktsvatten som känns lite annorlunda när jag lägger på det, morgon och kväll. Hur då a a det annorlunda?..ja det känns lite mer renande på något sett. I vanliga fall när jag lägger på ansiktsvatten så brukar huden kännas "blötare" men det här så känns det mera "rengjort", ja ni förstår vad jag menar om ni testar den. Kontentan av det hela är tummen upp och jag tycker att den gör ett bra jobb och känns skön på huden.

Foto: Annette Eriksson, annettesbeautybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...