måndag 14 januari 2019

Anti-ageing leave on mask från Nimue

Har testat Anti-ageing leave on mask från Nimue ett tag nu och så här tycker jag. 

Först, så här säger leverantören. Det är en närande ansiktsmask som används på natten och som består av ett complex med aktiva ingredienser som ger ny energi till huden, minskar rynkor, återfuktar och ger lyster.

Anti-ageing leave on mask innehåller bl a: Cyclotetrapeptid 24 – föryngrande effekt på huden - Lindera strychnifolia rot extrakt – föryngrande effekt på huden - Geranylgeranylispropanol (GGP) – föryngrande effekt på huden - Stabiliserat papain – återställer och exfolierar - Organiskt senapsfrö-extrakt – återställer. 
Reducerar fina linjer, förstärker lyster och utstrålning, återfuktar, lugnar och tillför näring. Huden blir mjukare och smidigare samt göra huden fylligare med en bättre hudstruktur.


Så här har jag använt masken och så här tycker jag. 
Masken rekommenderas att användas 1-2 gånger i veckan av tillverkaren, jag har använt den 1 gång i veckan. 
Jag har applicerat masken över ansikte, hals och dekolletage, kan även användas runt ögonen. Därefter har jag masserat in masken ordentligt, tills den har absorberats av huden. Masken har fått ligga kvar över natten för bästa resultat. På morgonen har jag rengjort ansiktet som vanligt.

Masken sjunker hyfsat bra in i huden, ungefär som att ha sin vanliga nattkräm, så inget kladd på kudden. Kan ju annars vara ett problem med vissa masker som ska ligga kvar under natten kan jag tycka, vem vill kladda ner sina fina sängkläder med diverse masker/krämer. Inte jag i alla fall som är lite picky med att ha det allra finaste sängkläderna, en av mina vardagslyxiga saker. 

På morgonen är resultatet en fuktigare och fräschare hud, och jag tycker att jag ser både lite mer utvilad och fräsch ut, inte illa. Ser inga varaktiga resultat, men nöjd med dessa resultat. Jag har som sagt använt den en gång i veckan i 4-5 veckor nu och jag är supernöjd med resultatet och ger tummen upp, ja till och med två tummar upp. 
Nimue Anti-ageing Leave On Mask innehåller 60 ml och priset är ca 470 kronor.

Önskar dig en fin måndag!

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...