måndag 1 augusti 2016

Provat nytt - Exuviace Age Reverse Day Repair SPF 30 och Night Lift

Exuviace är en favorit! Deras produkter brukar fungera väldigt bra på min hud så därför har jag med spänning nu undersommaren provar, för mig, två nya produkter av märket.
Märket som för övrigt utvecklats av det amerikanska företaget Neostrata, som är ett medicinskt-dermatologiskt företag som forskar och utvecklar nya produkter för att förbättra hudvården. Ägarna till företaget Dr. Eugene Van Scott och Dr. Ruey Yu, bägge professorer i dermatologi , uppfann Alpha-Hydroxy-Acid teknologin (AHA) för 25 år sedan och har mer än 80 världspatent på sina produkter. Många stora kosmetikföretag “hyr” företagets AHA-patent, bl.a. L’Oreal, Avon och Estee Lauder. 

Till de två produkterna som jag testat nu under sommaren, Age Reverse Day Repair SPF 30 och Night Lift, båda för mogen hud.


Dagkrämen, Exuviace Age Reverse Day Repair SPF 30, med Peptider, retinol och patenterad NeoGlucosamine samverkar effektivt för att öka cellförnyelsen, ge en fastare hud och släta ut rynkor inifrån och ut.

Egenskaper: Peptider, retinol och patenterad NeoGlucosamine samverkar effektivt för att öka cellförnyelsen, ge en fastare hud och släta ut rynkor inifrån och ut. Ojämn pigmentering och åldersfläckar minskas. Antioxidanter från granatäpple, A- och E-vitamin bekämpar fria radikaler och skyddar huden från de dagliga angreppen från miljön. Resultatet är synbart finare hudstruktur, en jämn, strålande och ungdomlig hy!

Användning: Applicera jämnt på rengjord hud på morgonen och massera in mjukt.

Nattkrämen, Exuviance Age Reverse Night Lift, intensifierar hudens återhämtning under natten med sin unika formula av anti-age ingredienser. För mogen hy

Egenskaper: Intensifierar hudens naturliga reparationscykel med denna nattkräm som motverkar hudens åldrande. Krämen gör huden fastare och slätare medan du sover. Ett trippelverkande komplex med peptider, AHA och PHA stimulerar kollagenproduktionen och stärker hudens underliggande struktur. Vindruvskärnextrakt, E-vitamin och bärextrakt verkar på bred front för att neutralisera fria radikaler. Dessutom stärks hudens skyddsbärriär och gör den mindre mottaglig dör daglig miljöpåverkan.

Användning: Appliceras på ansikte och hals varje kväll, efter din ordinarie rengöringsrutin. För bäst effekt ska Vespera Bionic Serum appliceras under. Rekommenderas att använda hög SPF under dagtid pga produktens höga AHA, för att minimera risken att du bränner dig i solen.

Jag tycker att krämerna har gett mig en fin hudstruktur, inga problem med utslag eller andra reaktioner, som jag lätt kan få med fel kräm. Ja, jag har trivts väldigt bra med båda krämerna och dagkrämen har tack vare sin höga solskyddsfaktor varit perfekt i sommarsolen.

Foto: Annette Eriksson, annettesbeautybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...