tisdag 28 juni 2016

Uppstramning av hals och dekolletage

Jag har alltid varit ordentlig med rengöringen och att ha bra krämer till ansiktet. Ja, anpassade efter både min hud och ålder. Om det är det som idag gett mig ett rynkfritt och fräscht ansikte eller om det är goda gener vet ingen, misstänker en kombination av båda.
Vad det gäller min hals och dekolletage så har de fått en del av ansiktets krämer, men nu börjar jag misstänka att det kanske inte alltid räcker. Så nu har jag börjat på att vara lite mera noga även med det här områdena, finns ju en hel del krämer att välja mellan även till de här områdena.

Just nu använder jag Age Reverse Toning Neck Cream från Exuviance.

En kräm speciellt utvecklad för det ömtåliga hals- och dekolletagepartiet. Regelbunden användning ska hjälper till att bekämpa ålderstecken och pigmenteringar, som är vanliga på hals och i dekolletage. Jag tycker att den absorberas snabbt och ger huden ett sköt och lite fastare och smidigare känsla och utseende. Den tillför rikligt med fukt samtidigt som den ska ger huden ny spänst och motverka rynkor och pigmenteringar.
Peptider bidrar till att stimulera kollagenet och patenterad NeoGlucosamineTM (8%), som förekommer naturligt i huden, har kliniskt bevisats kunna återuppbygga och stärka hudens underliggande stödstruktur, vilket resulterar i en fastare och fylligare hud. NeoGlucosamineTM har även en milt exfolierande effekt, som ska hjälper till att minimera ojämn pigmentering och motverka uppkomsten av nya fläckar. En mild citronsyra verkar som en antioxidant och minimerar de skadliga effekterna av solen och den omgivande miljön. Innehåller även stamcellsextrakt från äpple som ökar cellernas livslängd och ger huden ett yngre utseende.
Ett tips är att använda resterna i handflatorna, från insmörjningen, på handryggarna för att även stärka huden där.
Jag ger krämen tummen upp i alla fall!

Foto: Annette Eriksson, annettesbeautybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...