torsdag 18 augusti 2016

O&M Original Minerals Know Knott och Frizzy Logic

När jag var på en visning av O&M Original Minerals så blev jag rekommenderad att testa två produkter som nog skulle passa mitt hår fint. Nu har jag efter varje tvätt använt Know Knott och Frizzy Logic.

Först, Original Minerals (O&M) är ett auistralienskt märke som funnits i några år nu men inte varit så synliga tycker jag. Jag har lyssnat på grundaren vid en pressträff, och tycker att deras tänk och produkter innehåller riktigt bra ingredienser. Till största del baserade på naturliga ingredienser, essentiella oljor och det finns varken sulfater, parabener eller andra allergiframkallande ämnen.

Original Mineral Know knott Conditioning Detangler är ett spraybalsam som reder upp håret med hjälp av vårdande australisk kallpressad organisk argan- och makadamiolja. Doftar ljuvligt och håller mitt friss bra på plats. Håret blir lättare att reda ut och vårdar utan att tynga ner, ingett klibb utan ger ett mjukt och följsamt hår. 


Frizzy Logic Shine Serum från Original Mineral. Dämpar också frisset bra och formulan innehåller bland annat kallpressad certifierad organisk arganolja och macadamiennötolja. Här behövs bara en liten mängd, annars blir det bli lite flottigt. Funkar i både torrt och fuktigt hår.


Summan av kardemumman, två produkter som jag gillar och tycker framförallt se att mitt hår gillar!

Foto: Annette Eriksson, annettesbeautybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...