måndag 20 oktober 2014

Organic Lotion - Patschouli Lime

Fick en Organic Lotion - Patschouli Lime i min hand för ett tag sen, och nu har jag testat produkten. 

Organic Lotion - Patschouli Limes är en nya organisk hudkräm baserad på organisk och ekologisk jojoba, kokos, avokado och hampa oljor. 
Nu efter ett tags användande känns huden skönt sammetslen och när jag stryker på krämen blir huden vare sig kladdig eller fet, riktigt skön om ni frågar mig. Enda minuset är doften, som alla ekologiska hudvårdsprodukter så doftar de, ja just ekologiskt och den doften flyr jag inte men tycker heller inte att den är något att ge tummen upp för. 

Alla Organics hudlotions är certifierade enligt USDA National Organic Program: Ekologisk och organisk integritet i kroppsvård innebär att huvudingredienserna samt de sekundära ingredienserna i en organisk märkt produkt är ekologiskt certifierade, och produceras i enlighet med National Organic Program.  Inga av Dr Bronner’s produkter testas heller på djur och är godkända av CCMI, en allians av djurrättsaktivister och organisationer som kräver oberoende och regelbunden revision för att bli godkänt.

Foto: Annette Eriksson, annettesbeautybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...