måndag 27 oktober 2014

Day Antioxidant från Cicamed

Onödiga tillsatser i mat, textilier, kosmetiska m.m m.m känns ju bara mer och mer viktigt att undvika i de här tiderna när det sprutas ut en massa smuts från alla håll och kanter. Så jag provar gärna ekologiska produkter utan onödiga tillsatser, som Cicamed. 
Nu har jag provat deras Day Antioxidant, ur deras serie Cicamed Organic Science, som är en anti-aging dagkräm som ger en återfuktad hud med naturlig lyster och är helt fria från onödiga tillsatser. För som sagt, vi utsätts för en massa påfrestningar från alla håll och behöver därför skyddande antioxidanter och återfuktning. Citamed Dag Antioxidant är formulerad för att förebygga synbara tecken på hudens åldrande med hjälp av kraftfulla antioxidanter, effektiva fruktgivare och ekologiska oljor som ska stärka huden och ge fin lyster. 
Jag tycker att huden ser fin ut efter att jag använt krämen ett tag, den är skön och behaglig. Har inte sett några negativa små utslag eller sånt trist som kan komma på min lite känsliga hud om inte krämen passar mig, ja jag tycker att krämen verkar göra det den utger sig för att göra.
Passar alla hudtyper, pris 479 kronor/50ml. 


Foto: Annette Eriksson, annettesbeautybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...