onsdag 29 januari 2014

Kroppsoljornas tid

Nu när det är som bistrast och kallast där ute så känner jag att oljorna måste komma fram och smörjas in i huden. Den här tiden på året använder jag oljor i både ansiktet och på kroppen. Just nu så använder jag Pomegranate kropsolja från Weleda på kroppen. En lyxigt skön kroppsolja för hela kroppen med certifierad ekologisk kärnolja från granatäpple som är rik på skyddande antioxidanter. Oljan ska hjälpa till att förhindra ett för tidigt åldrande av huden, återställer hudens naturliga smidighet och hjälpa till att göra huden fastare samt stimulerar hudens cellförnyelse. 
Jag gillar doften och oljan absorberas snabbt in i huden, huden känns mjuk, smidig och återfuktad efter en tids användning. Ett litet minus för glasflaskan och flaskans stora öppning, inte så praktiskt att arbeta med med oljiga fingrar. Pris ca 250 kronor/100ml
Tummen upp från mig trots den lilla missen med flaskan!

Foto: Annette Eriksson, annettesbeautybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...