torsdag 30 januari 2014

Hyaluronic Hydra Powder - By Terry

Nu har jag testat ytterligare en produkt från By Terry, som jag skrev om Här. Den här gången har jag testat pudret Hyaluronic Hydra Powder. Med sina unika ingredienser sägs pudret släta ut fina linjer och göra dem mindre synliga. Lät intressant tycker jag som alltid tycker att puder gör precis motsatsen, ja att de brukar framhäva linjer och göra dem mera synliga. Ja allt för torrt i ansiktet när man nått medelåldern brukar vara dåliga förslag. Nu när jag provat pudret ett tag så tycker jag att huden får en fin yta och den känns absolut inte torr på ansiktet, som andra lösa puder nästan alltid gör på min hud. Om jag kan se att  fina linjer slätas ut och gör dem mindre synliga?... nja det kan jag inte se. Men å andra sidan har jag inte så mycket fina linjer på kinderna, där jag framförallt lägger pudret. Linjerna finns mest runt ögonen, och allför nära ögonen skulle jag aldrig pudra med puder...för där går det inte att lägga torra produkter utan att linjerna framhävs, säger jag vad än leverantörerna säger. Men som sagt ansiktet får en fin yta och känns inte torrt, och det tackar jag för. 

Foto: Annette Eriksson, annettesbeautybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...