fredag 17 maj 2013

Oclipse Sunscreen + Primer SPF 30, Obagi

Jag har tidigare berättat om en primerfavorit, Le Blance de Chanel från Chanel, se här, en primer som fungerar bra för mig och som inte täpper till mina porer, och då med ger mig problem som utslag och just tilltäppta porer. Nu har jag också testat Oclipse Sunscreen + Primer SPF 30, från mitt nya favoritmärke Obagi. Om jag gillat, och fortfarande gillar, Chanel så måste jag nu ändå rekommendera Obagis...för den är ännu bättre om du frågar mig. Varför jag gillar den här primern ännu mer är för att förutom att den heller inte täpper till mina porer så ger den en ännu bättre grund. Och med det så menar jag att den ger en bättre grund till min foundation och den ger också en grund som håller min foundationpå plats och den ger en jättefin yta på min hud.
Ja ni ser, ju mer jag prover ju fler och ju bättre favoriter hittar jag. Och det här är ju så klart jätteroligt, men det är också skönhetsindustrins problem enligt mig, ja det finns såååå många produkter så det tar ju år att leta reda på de bästa produkterna. Och när man letat sig igenom en liten del så kommer det nya, och ännu bättre produkter med ny forskning bakom sig och nya ingredienser. Ja det tar liksom aldrig slut om ni förstår vad jag menar, men det här är också en av mina idéer med bloggen, att jag ska försöka att hjälpa till att hitta bra produkter till dig 40+ som inte har tid, råd, möjlighet, lust att leta dig igen djungeln.
Till sist, Oclipse Sunscreen + Primer SPF 30, från Obagi, med naturliga melanin, titandioxid, zinkoxid och hög UVA/UVB skydd får många + i kanten!

Foto: Annette Eriksson, annettesbeautybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...