tisdag 22 januari 2013

Favorit - Blending Brush 217 från MAC

Först, jag är ingen person som lägger ner speciellt lång tid på min ögonmakeup, men en neutral ögonskuggan vill jag gärna ha för att få till en jämn fin yta på ögonlocket för att sen kunna dra ett svagt eyelinerstreck, som jag tycke öppnar upp mina ögon bra. Sen ibland kan jag även lägga en grå eller brun skugga runt ögonen, vid båda tillfällena gäller att ha en bra pensel som får skuggan att fästa..och framför allt att fästa där jag vill att den ska fästa. Ja för hur kul är det om skuggan både flyger in i ögat och att den sen lägger sig under ögat..och framhäver de fina linjerna och ger ett torrt osmickrande finmaskigt mönster under ögat, nej tack!
Så till skott, jag har en klar favorit när det gäller ögonskuggspenslar och det är 217 från MAC! Det är en ovalformad blending brush med lite längre fluffiga, mjuka och tunna strån. Den är perfekt att svepa över ögonlocket för att få ett mjukt tunt resultat. Lyckas du ändå få lite för mycket och en lite skarp kant så får du lätt bort den genom att gnugga mjukt med borsten fram och tillbaka.

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...