onsdag 26 september 2012

Primer favorit

För några år sedan, innan primern, så kunde jag leva utan en primer efter ansitskrämen och innan foundation. Annat är det nu, nu har vanan satt sig och jag känner mig inte korrekt makad om jag inte har en primer före foundation när jag ska lägga min make-up. Ja ja det är lätt att skapa vanor, och grunden är ju viktig och visst blir min foundation snyggare och sitter bättre med en bra primer.
Men jag har märkt att det finns en hel del primers som inte alls funkar på mig, de med för mycket silikon, ja de som ger en för glatt sammetsyta liksom. Det verkar som om min hud inte kan andas ordentligt och det uppstår lätt blemmor och utslag. En primer som inte känns så tillslutande för huden är Le Blance de Chanel från Chanel, så för tillfället är det min absoluta primer favorit.

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...