måndag 25 mars 2019

Favorit - Clarifying Cleansing Foam från Shiseido

Att rengöringen av ansiktet är A och O bra hud det vet de flesta. 
Men jag ska erkänna att jag också vill att rengöringen ska vara effektiv och framför allt enkel, så en rengöring och ett ansiktsvatten får räcka för mig. Inga ögonmakeups remover mm för min del alltså. 
Jag gillar heller inte rengöringsmjölk, tycker att det ger en lite kladdig känsla och känns inte så fräscht, nej jag gillar foam. Ja produkter som ger lite lödder. Och jag har hittat min favorit, Shiseido Clarifying Cleansing Foam. Den är super dryg, har en helskön konsistens och den rengör effektivt hela ansiktet inklusive ögonmaken, precis så som jag vill ha det. Sen är det bara att gå över med ansiktsvattnet så är jag redo för ansiktskrämen. Det här är en produkt som jag använt i säkert 7-8 år, om inte mer. Och efter diverse provande av andra produkter och märken så återvänder jag alltid. Detta trots att Shiseido gjort en och annan finjustering av produkten, och till och med ändra namnet lite, vilket alltid ger förvirring, en produkten har som sagt alltid levererat.


Så här presenter företaget sin produkt
Shiseido Clarifying Cleansing Foam är en mild ansiktsrengöring som effektivt tar bort smuts och orenheter på huden. Den främjar hudens egna immunförsvar och hjälper till att balansera upp fuktbalansen. Rengöringen ger ett härligt skum som jämt fördelar sig i ansiktet och tar skonsamt bort död hud som innehåller oxiderad talg vilket resulterar i en strålande, mjuk och klar hud.

Clarifying Cleansing Foam reducerar och skyddar huden från de skadliga effekterna som UV-strålar ger. Den passar alla hudtyper och jobbar för att ge näring och återfuktning samtidigt som den är milt exfolierande. Ansiktsrengöringen ger klarhet till huden och kan reducera uppkomsten av pigmentförändringar som man kan få i samband med att huden åldras.

  • Skonsam ansiktsrengöring för alla hudtyper
  • Reducerar uppkomsten av pigmentfläckar
  • Främjar hudens egna immunförsvar
  • Ger återfuktning och näring till huden

Önskar dig en fin måndag!

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...