fredag 1 december 2017

Test av Transderma O

Jag har testat svenska hudvårdsmärket Transderma som fokuserar på 100% naturliga, rena, vetenskapligt avancerade vitaminbaserade serum som bl a höjer cellernas aktivitet. Helt fria från parfym, vatten, konserveringsmedel, färgämnen, olja och alkohol.
Du applicerar serumet på ren, torr hud och serumet bör absorbera helt innan du applicerar andra typer av hudvårdsprodukter.

Det finns fem olika serum, serum som arbetar på lite olika sett, som:
Transderma C- Stärkande och lystergivande C-vitaminserum som påverkar kollagenbildningen i dermis-skiktet. Skyddar mot fria radikaler. Passar alla hudtyper.
Transderma A- Regenerande nattserum med A-vitamin(Retinol) som motverkar och eliminerar rynkor och linjer, påskyndar cellförnyelseprocessen. 
Transderma M -  Reparerande och återfuktande serum som innehåller hudidentiska ceramider och lipider. Passar utmärkt istället för kräm och är den ultimata makeupbasen! Perfekt att använda efter klinkbehandlingar som peeling, microneedling och laser.
Transderma R - Kraftfullt antioxidantserum som innehåller Trans-resveratrol, Piceid och C-vitamin. Reducerar pigmenteringar och verkar utjämnande. Transderma R vann bästa serum 2013 i ELLE Beauty Awards.

Och så Transderma O som jag har testat.
Transderma O- Optimal Booster Serum är en energikick för hudcellerna. Ett serum som innehåller Bio-PQQ, B-vitamnier och naturliga ingredienser som påskyndar cellförnyelseprocessen, jämnar ut och verkar uppstramande. Speciellt anpassad för en mogen hud. Den speciellt balanserade formuleringen påverkar alla hudens skikt för aktivering och cellförnyelse.
Jag har som sagt testat Transderma O och min hud är strålande efter att jag nu har använd serumet i sex veckor. 
De första tre veckorna använde jag serumet både morgon och kväll medan jag de tre sista veckorna endast har använt det på kvällarna. Efter de tre första veckorna var min hud friskt strålande och jämn, så jag ville se om den även var det efter användning bara på kvällen också, det var den! 
Jag är väldigt nöjd med serumet och rekommenderar det gärna vidare, lite dyrt kanske, men smakar det så kostar det!
Finns hos utvalda salonger och återförsäljare, bl.a på NK, Hudoteket, Eleven, mytransderma.com 
Rek. pris: 1 330 kronor.

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...