måndag 27 november 2017

Nå vad tyckte jag om Retexturing Treatment från Exuviance

Jag lovade att återkomma när jag hade testat Retexturing Treatment från Exuvians, och nu är det gjort. Ja, tuben är slut och resultatet är som följer.

Krämen som innehåller AHA ska sätta igång cellförnyelsen och förnya elasticiteten till huden, samt PHA som ska stärka och återfukta huden. Som du kanske minns när jag skrev om krämen, HÄR, så var min förhoppning att mina små knottror som jag har/hade några på benet skulle försvinna.
Jag, med mina få knottror tycker att de mesta försvann och det var ju det som jag önskade med krämen, bra.
Annars så märkte jag inte så många fördelar, huden blev inte så skönt mjuk och len som jag hoppades på. Sen så tycker jag att den var ganska odryg, med ett pris på runt 330 kronor så blir det en ganska dyr historia om man behöver köpa en ny tub så där var 2-3 vecka.

Jag håller mig nog till torrborstning, eller blötborstning i duschen, och sen en hudkräm på det. Fungerar utmärkt för min hud, som blir mjuk och len av den behandlingen.



Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...