måndag 28 november 2016

Test - Cicameds nya Collagen Boost Mask - Golden Edition

Att få lite lyster i ansiktet så här års säger jag inte nej till. Så jag har nu testat
Cicameds nya Collagen Boost Mask - Golden Edition.

Collagen Boost Mask  - Golden Edition är en leave-on mask som är en uppdatering av Cicameds befintliga Collagen Boost Mask, skillnaden från originalet är att den innehåller guldpigment. Den verkar direkt uppstramande samtidigt som den är återfuktande och skyddar huden mot fria radikaler. Med effektiva ingredienser, så som ekologiskt kastanjevatten, koffein, Arcerola, alpha lipoic acid, Q10, vitamin E och grönt te mfl, ger masken resultat både omedelbart och på lång sikt.

Appliceras på rengjord hud morgon och/eller kväll 2-3 gånger i veckan. Låt masken sjunka in under 5 minuter innan användning av övriga hudvårdsprodukter och makeup. Du kan med fördel använda masken som primer under din makeup, det gjorde jag.

Du får en fin lyster genom guldskimret som finns i masken. Även om jag kanske skulle ha föredragit just mer en lyster, för här blir det lite mera som små små glitter bitar över huden. Ja ni vet, skillnaden mellan lyster och glitter. Jag gillar nog lyster lite bättre helt enkelt...men smaken är som... Men förutom de små små guldflagorna så ger masken en fin grund och boost till ansiktets övriga produkter.

Pris 499 kronor/ 50 ml



Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...