tisdag 25 oktober 2016

Idéalia från Vichy

Jag har inte provat så mycket från Vichy, förutom deras deodorant som jag använt i många år, för den är bara bäst! Men nu har jag också provar på deras dag och nattkräm Idéalia.
Båda är anpassade för hudens ålderstecken så som rynkor, ojämnheter och brist på lyster.

Vichy Idéalia Day Cream passar fint till dig med normal/kombinerad/känslig hud och är utslätande och hjälper till att hindra ålderstecken. Samtidigt som den ger en fin lyster tack vara att den innehåller partiklar av pärlemor.
Den är fri från parabener och milt parfymerad.

Vischy Idéalia Skin Sleep är en regenererande, återbildande, nattkräm berikad med aprikoskärneolja, vitamin B3 och koffein. Den stärker hudens återhämtningsförmåga under natten samtidigt som den verkar lugnande för huden. Fri från parabener. Hypoallergen, minskar risken för allergiska reaktioner med andra ord. Parfymerad och med en lätt doft av grönt te och jasmin.

Jag tycker båda krämerna känns härliga på huden och gör den mjuk och skön. Doftar gott! Bra priser, båda runt 250 kronor.



Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...