måndag 31 oktober 2016

Krisande händer

Tiden för händer i kris. Med det menar jag att nu går vi in i en tid då mina händer behöver extra omvårdnad. För även fast jag alltid börjar använda handskar direkt när graderna går under 10+ och jag smörjer in händerna varje kväll så bryter de rackarna alltid ihop under vintern.
Jag är därför alltid noga med både krämer, tvålar och peeling för händerna.

Just nu använder jag Savon Verison Originale, en äkta flytande Marseille tvål med doften Anis Patchouli, i snygg glasflaska. Tillverkad i kittel enligt traditionen och innehåller ekologisk olivolja och kokosnötolja. Naturligt glycerin och helt fri från färgämnen och djurfetter. Dermatologiskt testad.

Och som handkräm Savon Verison Originale Hand Balm med doften Svart Jasmin. Gjord på ekologisk olivolja som återfuktar och ger näring, berikad med risolja som gör händerna mjuka och sköna. Går snabbt och lätt in i huden utan att kladda. Dermatologiskt och kliniskt testad.

Jag gillar båda produkterna, tycker att händerna håller sig bra i trim, och inte minst doftar gott!
Priset ligger strax under 200 kronor/styck, bra! Båda produkterna finns i flera olika dofter.

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...