måndag 2 mars 2015

Rouge - min bästa vän

Nja, kanske lite överdrivet, men jag kan tycka att lite rouge på kinderna gör underverk. Ja, det både piggar till ansiktet och gör det så mycket fräschare. Så får jag frågan; Om du bara får använda en make-up produkt vad skulle det vara?...rouge är mitt svar!
Något som jag tycker är viktigt när jag köper ett rouge är att det ska ge lite färg, ja att det inte ska vara så mycket färgpigment i det så det blir till spisrosor när man bara snuddar kinden med borsten. Nej, jag drar hellre med borsten över kinden flera gånger, tills jag är nöjd med färgen, än som sagt, bara nuddar kinden och vips så ser jag ut som en påskkärring. Precis så är tyvärr många rouge, ja med för mycket färgpigment, men inte Maria Åkerberg nya fina färg Caramel som jag nu har testat. Det ger en perfekt lätt och fräsch färg med en liten lyster.

Pris 185 kronor.

Foto: Annette Eriksson, annettesbeautybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...