torsdag 5 mars 2015

TEST - Lumene foundation

Som jag berättade i förra veckan, när jag skrev om Lumene, HÄR, så höll jag på att prova ytterligare två nya Foundation från dem. Jag testade den första för ett par veckor sen, och skrev om den HÄR, och nu har jag alltså testat två till. Här är mina resultat.


Nude perfektion Fluid Foundation
En viktlös lättäckande foundation som finns i fyra nyanser för dig som inte vill ha en full täckning alltså. Den är tunt flytande och känns lätt på huden samtidigt som min naturliga hudton synas igen. Den ger också ett naturligt matt resultat. Själv så tror jag att den kommer att bli en favorit för mig framåt våren/sommaren då jag vill ha en mera lättäckande foundation, under vintern har jag hellre en lite mera täckande. Finns, som sagt, i fyra varma nyanser som passar de flesta hudtoner. 
Pris: 179 kr/30 ml

Och

Matt Control Oil-Free foundation
Som är en foundation med full täckning. En Foundation som jämnar ut hudtonen snyggt samtidigt som den täcker porer och håller huden glansfri och fräsch hela dagen. Finns i fem varma nyanser. Innehåller fröextrakt från nordiska hjortron som sägs förbättra hudens fuktbalans, ge lyster och tillföra huden näring. Jag som brukar gilla foundation som är halvtäckande tycker att den här fulltäckande är riktigt snygg, och dryg!. Brukar ta ytterst lite och får ett snyggt, jämt och glansfritt resultat som sitter bra hela dagen.
Pris: 149 kr/30 ml

Tummen upp för två bra produkter, med riktigt bra pris!

Foto: Annette Eriksson, annettesbeautybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...