tisdag 25 november 2014

Aktivitetsarmbandet - årets julklapp

Ja då var årets julklapp utsedd av HUI Reserach.....Aktivitetsarmbandet. 
Och jag måste säga att jag skulle gärna få ett av tomten. Med aktivitetsarmbandet kan man ju ha koll på allt ifrån sin rörelseaktivitet till puls och sömn. Armbandet för över all information till din mobil eller dator, och du får sen en bild av hur mycket du rör på dig och hur länge du sover. Och vill du sen dela med dig av dina siffror så är det bara att dela med allt och alla genom sociala medier...kanske inte den viktigaste informationen som jag skulle vilja ha av mina vänner, men smaken är som baken och möjligheten finns alltså. Att armbandet ligger rätt i tiden kan i alla fall jag hålla med om med rådande hälsotrender.
 
Foto: HUI 

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...