torsdag 31 juli 2014

Ossential Growth Factor Serum Plus, Obgia

Att få grovjobbet skött när jag sover det gillar jag och det är precis vad nya Ossential Growth Factor Serum Plus från Obagi gör. Det stimulerar inte bara produktionen av kollagen utan reducerar också pigmenteringen samtidigt som den gör huden mjuk och smidig. Innehåller A-vitamin i form av retinol som ökar cellproduktionen, vitamin B och C som är kraftiga antioxidanter. 
Jag har nu använt serumet i ett par veckor och jag tycker verkligen om det, inte så överraskad för jag tror inte att jag testat en produkt från Obagi som gjort mig missnöjd. Serumet är skönt att lägga på, ja ni vet, ibland känns krämer/serum/osv lite extra skönt på huden, så i det här fallet. Huden ser både pigg och fräsch ut och lystern är fin. Men ett litet minus har jag faktiskt hittat och det är doften, som är lite speciell. Men å andra siden så försvinner den snabbt efter att serumet har kommit på huden, så inte mycket att hänga upp sig på.
Serumet som är i geléform pumpas ut från burken och den används utan ytterligare nattkräm, två bra saker. 

Serumet arbetar med, och är: 
• Kraftfullare än tidigare med mer anti-aging-effekt och reparerar hudens DNA
• Ökad mängd av cellulära tillväxtfaktorer som ökar cellförnyelsen
• Stamceller från Buddleja ger ett kraftigare antioxidantskydd 
• Återuppbygger fuktbalansen och stärker hudbarriären
• Har anti-inflammatoriska egenskaper

Pris 1 750 kronor


Foto: Annette Eriksson, annettesbeautybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...